• Silje Victoria

    2

    Mitt treningsopplegg for tiden

    • Publisert 25.02.2014 klokka 12:18
    • Kategori: Blogg

    Hei dere!

    Tenkte jeg kunne dele mitt treningsopplegg som jeg fikk av PT'en min for ikke så lenge siden.
    Jeg deler de forskjellige øktene opp slik at øvelsene på overkropp eller bein blir trent 2 ganger i uken med minst 2 dager mellomrom.
    Treningsøvelsene for magen trener jeg opp til 3 ganger i uken og de kan jeg gjøre sammen med en av de større øktene.

    - Grunnen til at treningsopplegget mitt er på engelsk er ganske enkel. PT'en min er engelsk og skriver kun da på engelsk! -

    Lower body
    Squats 3x20 15kg (focus on your core muscles)
    Linear leg press 3x20 40kg
    Seat leg press 3x20 55kg
    Donkey kick circuit 3x90s

    Upper body
    Deadlifts 3x20 20-30kg (focus on your form and core muscles)
    Assisted pull ups 3x10 75kg
    Bench press 3x20 20kg bar
    Standing shoulder press 3x10 10kg

    Core
    Supermans 3x20
    Half crunches 3x20
    Straight leg raises 3x20

    Bildet tok jeg etter jeg hadde hatt en økt med 10min oppvarming på mølla + lower body settet. Måtte jo teste den nye pulsklokken min! Love it. Den gir masse motivasjon og den får deg til å pushe deg selv det lille ekstra.

    Siden dette da ikke blir en full uke/7 dager trener jeg litt andre øvelser pluss kondisjon på mølla:-) dette prøver jeg å gjøre etter alle øktene som regel. Da går jeg på mølla i 20 minutter med 3,5 på fart og full incline(15 på møllene på Elixia St.Olav) jeg pleier å øke til 4,0 i fart helt på slutten

    Denne økten høres kanskje enkel ut men etter en tung treningsøkt først er dette faktisk jævlig tungt og vi svetter som en gris hele gjengen. ( gjengen er da meg og 4-5 veninnder som pleier å trene sammen )

    Håper dere liker sånne innlegg som dette?! Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på hva dere vil lese.

    Vi blogges

    Les mer i arkivet » Juli 2014 » Juni 2014 » Mai 2014
    Silje Victoria

    19 år, fra Stavanger. Blogger om mote, hverdag, frisørfag og mine oppleverser + tips ang. min livsstilsendring; vekttap, trening og kosthold. Kontakt på siljevictoria@me.com

    Follow on Bloglovin
    Instagram


    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    Bloggdesign

    Bloggdesign fra RRH Webdesign
    hits